Bedriften deres bør engasjere seg på LinkedIn

LinkedIn gjør bedriften deres synlig og skaper engasjement blant ansatte og fremtidige ansatte, kunder og samarbeidspartnere. Men det skjer ikke av seg selv.

Av 4CastMedia

Karl Erik Thorjussen

4CastMedia

19. mars 2021
Av 4CastMedia

Karl Erik Thorjussen

4CastMedia

19. mars 2021
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210319090902300.jpg?maxwidth=900 https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210319090902050.jpg?maxwidth=2000
Sosiale Medier - LinkedIn.jpg Sosiale Medier - LinkedIn.jpg
0

LinkedIn er et sosialt nettverk på Internett med over 675 millioner medlemmer – personer og bedrifter. Tjenesten ble lansert i 2003 og brukes mest i forretningsøyemed. LinkedIn samler profesjonelle aktører og forretningsforbindelser. Mange oppdager aktuelle jobber å søke på eller personer å ansette, da bedrifter lyser ut åpne stillinger og alle legger ut CV-en sin. 

Tjenesten minner mye om Facebook, men katte-, fest- og langrennsturbildene er byttet ut med for eksempel oppfinnelser, nye produkter, julebordbilder og informasjon.

Synlighet

For best mulig synlighet, bør du fylle ut alt på LinkedIn-siden til bedriften deres, som bedriftsinformasjon og en oppsummering samt legge inn logoen og kanskje noen bilder. 

Bedrifter med 150+ følgere oppnår automatisk mer synlighet på LinkedIn enn bedrifter som har færre.

Demografi & data

Du får mye demografidata på LinkedIn – om de besøkende, følgerne og oppdateringer – bruk disse dataene for å se hvem som er interesserte i det dere driver med og spiss innholdet mot dem. Du kan også segmentere dersom målgruppen din er flere enn 300 personer.

Innhold

Prøv å få de ansatte til å produsere, like og dele innhold, da når man plutselig ut til nye personer i ulike bransjer – ofte har de ansatte flere forbindelser enn bedriften.

Finn ut hva kundene dine og potensielle kunder ønsker å lese om, planlegg skrivingen og gi dem det de vil ha. Gjerne lær bort noe eller underhold dem på en eller annen måte.

Regelmessig deling av innhold er viktig, men husk at kvalitet er viktigere enn kvantitet. Du kan også gjerne like og dele andres artikler eller legge igjen en CTA (call to action), mailadressen eller adressen til nettsiden deres. Slike tiltak fører til mer synlighet.


Outsource arbeidet

I tillegg til LinkedIn, bør bedriften deres ha en oppdatert hjemmeside og være synlig på Facebook – kanskje også Instagram.

Dersom du synes arbeidet med sosiale medier eller innholdsmarkedsføring virker vanskelig eller du ikke har tid, kan du godt outsource jobben til et byrå, som 4CastMedia. Det koster litt, men da lar du proffe folk gjøre jobben riktig, og du kan fortsette med det du er god til. Dermed blir det kanskje ikke så dyrt, totalt sett.

title

Kontakt 4CastMedia

title

Har du spørsmål eller ønsker et uforpliktende møte med oss? Ring (+47) 928 45 253 eller fyll ut kontaktskjemaet, så kontakter vi deg.

input field

input field

MESSAGE BOX

single button

150

formcontent-ul


2542
Falseb-0
left -1 Falseb-0
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210317130340693.png #FFFFFF