Den beste typen innhold får publikum til å handle, og med riktig planlegging og litt kreativ tenkning kan du få publikum til å reagere slik du ønsker.
Du kan gjøre det ved å bruke sterke oppfordringer til handlinger, som å be besøkende om å fylle ut et bestillingsskjema, registrere seg for spesialtilbud eller kontakte deg for mer info. Når man ber besøkende på nettsiden om å gjøre en slik handling, kalles slike knapper og skjemaer for en CTA (call to action).
Det må se bra ut
Hvis du vil at publikum skal tenke på deg som en autoritet i bransjen din, må du få dem til å skjønne hvorfor. Gi publikum grunner til å se opp til deg.
Innholdet må være presentabelt:
- Ha god grammatikk, staving og tegnsetting.
- Bruk smart språk (den vittige typen), men unngå sjargong og altfor fancy ord – du vil trekke publikum inn, ikke fremmedgjøre dem med ord de ikke kjenner.
- Bruk attraktive bilder, farger og temaer.
Kreativt innhold er viktig
Hvis du vil lokke publikum, må du fange oppmerksomheten deres. Du vil selge produktet eller tjenesten din som en opplevelse, og for å gjøre det må du lage kreativt innhold. Dette, kombinert med god SEO, vil hjelpe deg med å gjøre det du har å tilby mer ønskelig. Innhold er konge, men bare når det gjøres riktig, og kreativitet er viktig.
En av de beste måtene å sørge for at innholdet ditt er kreativt, er å bruke grafisk design. Det er grunnlaget for et merkebilde som ikke vil falme bort i uklarhet.
De grafiske elementene i innholdet ditt, som skrifttype, overskrifter og logo, er viktige. Det er det dine potensielle kunder ser, og mennesker selges ofte på det de ser alene.
Merk deg at flott, grafisk design ikke bare er attraktivt, men også smart. Du må bruke riktige oppsett, farger og former for å skape et spesifikt utseende.
Bruk av stilige farger og delikate linjer er forbundet med eleganse og luksus. Levende og lyse farger med dristige former skaper en følelse av energi og dynamisk betydning.
Hold trykket oppe
Hvis merkevaren din bare når ut til kunder en gang iblant, eller dere deler nyheter og innhold uregelmessig i sosiale medier, vil ikke publikum bli imponert. Men pass også på å ikke dele innhold for ofte, slik at publikummet ditt føler seg trakassert. Finn mellomtingen og hold et jevnt trykk. Husk også at kvalitet er viktigere enn kvantitet.