Når det gjelder søkemotoroptimalisering (Search Engine Optimization / SEO) er innholdet virkelig konge. Du kan ikke optimalisere markedsføringsstrategiens søkemotorrangering uten å bruke riktig type innhold.
SEO er prosessen der kvaliteten på trafikken til et nettsted forbedres for å bli lagt merke til av søkemotorer, som Google eller DuckDuckGo. Når nettsiden(e) blir lagt merke til, vil de rangere høyere i søkeresultatene, noe som betyr at flere vil finne nettstedet ditt. Dette betyr forbedret merkevarebevissthet og et løft i salget.
Organisk trafikk
SEO bringer inn naturlig, organisk trafikk i motsetning til betalte strategier. Denne trafikken kan komme fra alle slags internettsøk, inkludert nyheter, bilder, videoer og søkeord. Organiske treff oppleves som mer seriøse enn de betalte plasseringene øverst, som det står «Annonse» over.
Uten innhold vil ikke engang siden deres bli rangert, men innholdet må være relevant, godt laget og ha høy kvalitet.
Algoritmer
Googles algoritmer utvikler seg alltid og endres for å gi brukerne den beste opplevelsen. Så lenge innholdet ditt oppfyller kravene, vil det vises i søkeresultatene. Jo mer kvalitetsinnhold du har, jo mer vil Google like deg.
SEO-strategien din vil bidra til at innholdet ditt får beskjed, og innholdet ditt er den eneste måten hvor du kan bruke SEO på riktig måte. Det er en kombinasjon av to ting som skal gå hånd i hånd.
SEO-verdien på innholdet ditt vil avhenge av hvor informativt, engasjerende, verdifullt og nyttig innholdet er.
Du må alltid sørge for at det du lager og deler med verden er representativt for ditt merke. Det er dette verden ser når de finner innholdet ditt.
Hvis du stadig legger ut innlegg, vil innholdet ditt mye mer sannsynlig bli indeksert – omtrent 430 % mer sannsynlig sammenlignet med nettsteder som ikke publiserer noe.
Nøkkelord
Du må lage artikler og blogger, og til og med innhold på sosiale medier som bruker nøkkelord. Men du kan ikke bare fylle innholdet ditt med søkeordene du synes er mest relevante for målgruppen din. Du må gjøre det på en profesjonell og velskrevet måte. Du vil heller ikke spamme folk med SEO-innholdet ditt.
«Et nettsted som er godt optimalisert for søkemotorer "snakker samme språk" som den potensielle besøksbasen med søkeord for SEO som hjelper deg med å koble søkere til nettstedet ditt», sier Google selv.


