Innhold er kostnadseffektiv sanntidsmarkedsføring

Bruk aktuelle hendelser eller planlegg innholdet og generer potensielle kunder ganske rimelig.

Av 4CastMedia

Karl Erik Thorjussen

4CastMedia

11. mars 2021
Av 4CastMedia

Karl Erik Thorjussen

4CastMedia

11. mars 2021
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210311123439297.jpg?maxwidth=900 https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210311123439015.jpg?maxwidth=2000
Sanntidsmarkedsføring.jpg Sanntidsmarkedsføring.jpg
0

Dagene du må lage innhold på forhånd er for lengst borte. Det er nå mulig å bruke aktuelle hendelser for å øke verdien av markedsføringen. Når det er sagt, kan du fortsatt planlegge og oppnå fantastiske resultater.

Dersom du er usikker på hvordan du planlegger innholdet ditt fremover, kan du for eksempel bruke et verktøy som heter SocialPlanner.

Husk at ingenting på Internett er skrevet i stein. Du kan alltids oppdatere innholdet senere, noe som også hjelper litt på SEO-en.

Innholdsmarkedsføring er kostnadseffektivt

Ved å lage godt innhold har du en kostnadseffektiv måte å generere potensielle kunder på. Det er et stort behov for å få trafikk, spesielt for mindre og nyere bedrifter.

Med innholdsmarkedsføring får du jevn trafikk og nye potensielle kunder. Det koster heller ikke en formue.

Innholdsmarkedsføring kan koste opptil 62 % mindre enn tradisjonell markedsføring, ifølge Content Marketing Institute. Dette genererer også opptil 3 ganger flere potensielle kunder for hver brukte krone. 

Husk at innholdsmarkedsføring tar mye tid og krever tålmodighet. Det begynner ikke å vise suksess over natten med mindre du er heldig. Men ved å bruke gjennomsnittlig 6 timer i uken på å lage innhold i sosiale medier, kan trafikken økes betydelig.

For å få maksimal avkastning på investeringen din, må du ha en strategi som er fokusert på målgruppen din – ikke merkevaren din. Du må tilby verdi, og lage innhold som utfyller de andre markedsføringsmetodene som du bruker.  

Skill deg ut

Enhver innholdsmarkedsføringsstrategi vil ha et viktig mål: å skille seg ut fra mengden og konkurrentene. Godt innhold gjør dette ved å vise publikum hvorfor du er spesiell.

Når publikum leter etter en tjeneste eller et produkt, søker de etter en løsning på problemene sine eller måter å kunne tilfredsstille sine behov. Gjennom innholdet ditt, vil du løse dette problemet og tilby unike løsninger.

Tonen, språket og følelsen av innholdet ditt kommer sammen for å skape en personlighet for merkevaren din. Innholdsmarkedsføring vil hjelpe deg med å vise frem merkevarens spesielle stil, og dette er hva folk vil ha: personlighet og underholdning. Gi dem det de vil ha!

title

Kontakt oss

input field

input field

MESSAGE BOX

single button

150


2673
b-0TrueFalse
left -1 Falsec-389
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210317130340693.png #FFFFFF
Les også