Innhold uten kontekst er ikke bra. Du kan ikke lage fantastisk innhold og forvente at det gjør magiske ting for deg. På egenhånd vil ikke innhold oppnå mye. Det blir sagt at «innhold er konge, kontekst er dronning».
Det som etterlyses er en god og gjennomtenkt distribusjonsplan. Dette hjelper publikum å se det kreative og fantastiske innholdet ditt.
Uten riktig kontekst har innholdet ingen betydning, og ingen vil bry seg om å se på det.
Innhold vs. kontekst
Innhold er alt du lager for å dele med publikum. Dette kan være blogger, videoer, produktforskning eller innlegg i sosiale medier.
Kontekst er omstendigheten publikum ser innholdet – innstillingen som gir det en mening. Du kan ha kontekst fra mange kilder, for eksempel året da organisasjonen startet eller tidspunktet på dagen.
Kontekst kan være nyansert og personlig så vel som omfattende. Nyheter, globale arrangementer og popkultur gir også nye sammenhenger for merkevarer og selskaper.
Du har ikke kontroll over publikumets unike situasjoner, men du har kontroll over konteksten innholdet ditt blir mottatt i. Denne kontrollen oppnås ved å fastslå omstendighetene der du deler innholdet ditt.
Kjenn ditt publikum
Når du kjenner publikum, vil du vite i hvilken sammenheng de vil se innholdet ditt.
Identifiser hindringene som kundene dine møter og bruk informasjonen til å skape kontekst som er direkte målrettet mot dem.
Når du vet hva som motiverer dem til å kjøpe et produkt fra din bransje, vil du vite hvordan du kan overbevise dem om å kjøpe fra nettopp deg.