Det er lurt å være synlig, også når dagene er rare. Kanskje står ikke posting i sosiale medier øverst på To do-lista di – eller i det hele tatt – derfor har vi laget en rask liste med enkle tips som kan hjelpe deg og bedriften deres med å bli sett.
Alle vet om krisen!
Du trenger ikke fortelle folk hva de vet, gi leserne litt kred – ikke mat underforståtte ting med teskje, da kaster du bort tiden til folk og mange vil hoppe ut av artikkelen.
Gi dem det de vil ha
For å gi aktuelle kunder og trofaste følgere leselyst, må du vite hva de har lyst til å lese om. Derfor er det viktig å planlegge innholdet før du skriver. Det kan også være bra å overraske leserne med noe uventet. Viktig med en overskrift som fanger interessen.
Lær bort noe
Folk flest synes det er moro å fylle på med litt kunnskap. Når du lærer noe innenfor et tema av interesse, fortsetter du gjerne å lese. Leserne kan også bli engasjerte og finne på å kommentere eller trykke på Like – noe som gir artikkelen mer spredning.
La være å fremme salg nå, kanskje?
Nå er kjøpelysten til mange satt på pause, dermed kan det for noen nesten virke frekt med pågående kampanjer.
Men du trenger ikke være redd for å markedsføre bedriften din, bare husk å kommunisere på en passende måte. Livet går videre …
Re-posting
Om du ikke vil bruke noe særlig tid, kan du godt re-poste gamle innlegg. Folk glemmer fort! Men gjerne gjør noen endringer i teksten og bytt ut bildene.
Lik og kommenter andres innlegg
Dersom du ikke har noe å legge ut akkurat nå, kan du heller like, dele og kommentere andres innlegg for å være synlig – helst innenfor deres område.
Gjør litt mer enn å bare trykke på Like, gjerne legg igjen adressen til nettsiden deres, en CTA (call to action) eller mailadressen.
Instagram Stories
På Instagram kan du, i tillegg til vanlige poster, legge ut videoer eller bilder som kun vises i 24 timer, dette kalles Stories og presenteres øverst i appen. Her kan du også ha enkle spørreundersøkelser, hvor du gratis kan motta kundepreferanser ved å stille spørsmål. Eksempel: Liker du best søte eller sure drops?
Outsource arbeidet
Dersom du synes dette virker vanskelig eller du ikke har tid, kan du godt outsource jobben til et byrå, som 4CastMedia. Det koster litt, men da lar du proffe folk gjøre jobben riktig, og du kan fortsette med det du er god til. Dermed blir det kanskje ikke så dyrt, totalt sett.