Innhold som styrker merkevaren og bygger kundeforhold

Her er noen eksempler på innhold som vil få folk til å ta beslutninger om å kjøpe og får dem til å komme tilbake.

Av 4CastMedia

Karl Erik Thorjussen

4CastMedia

10. mars 2021
Av 4CastMedia

Karl Erik Thorjussen

4CastMedia

10. mars 2021
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210310145518911.jpg?maxwidth=900 https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210310105820160.jpg?maxwidth=2000
Godt innhold - mobil.jpg
0

Kunder som stadig kommer tilbake, er det man ønsker. Returnerende kunder er også ypperlige for å øke merkevarelojaliteten og spre positive anmeldelser.

Det er viktig for et merke å ha kunder man kan stole på og stole på at de gjør det de skal. Når du gir dem innhold som de setter pris på, forbedres forholdet til deg. Du bygger da lojale merkevareforsvarere og oppmuntrer til salg.

Innhold av høy kvalitet hjelper til med å bygge merkevareomdømme og tillit, noe som fører til flere kunder. Godt innhold bidrar til å lokke inn nye kunder, samtidig som tidligere kunder blir fornøyde.

Eksempler på type innhold som kan forbedre forholdet til kundene og sørge for at innholdet er nyttig:

  • Steg for steg- og Slik gjør du det-guider
  • Visuelt innhold som er informativt og salgsfremmende
  • Merkesammenligning
  • Underholdende blogger hvor man lærer noe

Dette vil få folk til å ta beslutninger om å kjøpe og få dem til å komme tilbake for mer. Rundt 68 % av folk på Internett er interessert i å lese om merkevarene de bruker og støtter.

Omtrent 20 % av tiden folk bruker på nettet, leser de noe. Når det gjelder å finne informasjon om merkevarer, finner omtrent 80 % av dem dette gjennom innholdet.

Når det er sagt, må du vise frem alt merket ditt har å tilby gjennom innholdet ditt, for å hanke inn disse kundene.

Gi publikum det de vil ha gjennom relevant innhold som får dem til å ønske å holde seg fast eller komme tilbake. For å sikre at innholdet ditt tjener formålet, velger du emner som du vet vil interessere publikum og skape en forbindelse med dem. Fokuser på deres interesser, ømme punkter og utfordringer.

Dersom publikum føler at du forstår dem, vil de gjerne støtte deg. Finn det spesielle med merkevaren som skiller seg ut blant konkurrentene.

Innhold forbedrer anerkjennelsen av merkevaren

Ved å lage godt innhold kan du etablere merkevaren din som noe publikum kan beundre og stole på. I den fartsfylte verdenen vi lever i, betyr dette at ordet vil spre seg. Folk vil snakke, og merkevaren din blir da mer gjenkjennelig. Word of Mouth regnes som den beste og mest effektive reklamen.

Det er mulig å få publikum til å elske deg, og dette vil øke sjansene dine for å komme på førstesiden med Googles søkeresultater.

Tilpasset og unikt innhold

Å gi dem det samme, gamle innholdet som de kan få overalt, vil ikke tjene til din fordel. Gi dem unikt innhold, og de blir imponert. Derfor må du undersøke og forstå ditt publikum.

Aldri bruk automatiserte verktøy for å lage innhold. Dette er en billig snarvei som vil føre til tørt og kjedelig innhold.

Innhold som informerer og lærer bort noe

Leserne bør lære noe av innholdet ditt, men ikke om hva som helst om merkevaren din. Du må vise og fortelle dem hvorfor de kan stole på deg og hvorfor merkevaren din rett og slett er fantastisk.

Hvis det er noen spørsmål folk kan ha om merkevaren, tjenestene eller produktene dine, kan du svare på dem.

Men gjør det på en underholdende måte. Bruk denne muligheten til å overbevise publikum om å bli fans. La dem få vite hvorfor du er bedre enn konkurrentene dine uten å spille skittent.

title

Kontakt oss

input field

input field

MESSAGE BOX

single button

150


3757
b-0TrueFalse
left -1 Falsec-389
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210317130340693.png #FFFFFF