Den beste typen markedsføring vil alltid føles personlig, noe man får til med en god kombinasjon av innhold og kontekst.
Dette krever god planlegging og et godt øye – du må identifisere situasjoner og omstendigheter som vil hjelpe deg med å nå publikum på et personlig nivå. Dette handler mye om timing og kreativitet.
Du kan for eksempel ha en chatbot på siden som hjelper kundene å finne det de trenger. Dersom noen legger til noe i handlevognen, men forlater siden uten å betale, kan det være lurt å sende en e-post med en påminnelse. Du kan også bruke Retargeting-annonser i sosiale medier mot noen som har vært inne på siden deres.
Måtene du får ting til å føles mer personlig, vil bli påvirket av merkevaren din og hva du håper å oppnå.
Den mest personlige måten å henvende seg til andre er å bruke navnet på personen, men dette er vrient å få til når det er flere lesere, bruk derfor ord som du, deg, din og deres.
Ansett innholdsskribenter!
Det anbefales på det sterkeste at du ansetter noen som er gode til å skrive for å hjelpe deg med å lage innhold. En god skribent vil være i stand til å ta ideene dine og forvandle dem til den typen innhold du trenger. Alternativt kan du få hjelp til dette av bedrifter som driver med nettopp dette, som 4CastMedia AS.
Nettstedet er din måte å introdusere deg for publikum. Du må sørge for at det folk ser er verdifullt og av høy kvalitet.
Digital markedsføring
Godt og verdifullt innhold er ryggraden som driver samhandling og engasjement – uten innhold ville ikke digital markedsføring eksistert.
Se for deg sosiale medier, eller Internett som helhet, uten innhold. Det kan ikke eksistere uten innhold. Det ville ikke vært noe å besøke fordi det ikke er noe å vise frem og dele.
Digital markedsføring er ikke et nytt konsept, men det har vokst siden markedsførere innså fordelene og effektiviteten med denne strategien. Fordi så mange mennesker bruker tid på nettet, må merkevaren og/eller tjenesten din være en del av det de møter, og den eneste måten å gjøre det på er å ha innhold som promoterer deg selv.
Vær interessant!
Det er mange nettsteder å velge mellom, derfor må siden deres være interessant for å få besøk – og for å få dem til å bli der og komme tilbake. «Konkurrenten er bare ett klikk unna»!
Du bør gi dem verdi på en interessant måte. Det er ikke nok å svare på spørsmål og løse problemer – mange kan gjøre det samme.
Det kan ta litt tid før du vet akkurat hva slags innhold du trenger å lage for å være interessant nok for publikum. Bruk tiden du trenger, og bruk publikumsundersøkelsen din til å lage interessant innhold som gjør at de kommer tilbake for mer.
Individuell behandling
Med bra innhold kan du vise kundene eller forbrukerne at de har betydning. Du kan også bruke innholdet til å samle informasjon om kundene dine, og dataene kan brukes for å få dem til å føle seg viktige. Informasjon, som navn, fødselsdatoer og produktpreferanser, bidrar til å oppnå individuell behandling. Send deretter personlige e-poster, gavekort, påminnelser og annet.