SWITCH SECTION

CON-TEXT – egenutviklet publiseringsverktøy

Vi tok en prat med Tor H. Mattland, digital utviklingssjef i 4CastMedia, og hørte hvorfor han ville utvikle eget system.

Av 4castGroup AS

Andreas Halvorsen

4castGroup AS

28. april 2020
Av 4castGroup AS

Andreas Halvorsen

4castGroup AS

28. april 2020
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20200428113906476.png?maxwidth=900 https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20200428113906476.png?maxwidth=2000
0

CON-TEXT er et publiseringsverktøy som er utviklet på eget initiativ, basert på erfaringer med andre publiseringsverktøy i markedet. Opplevde funksjoner har blitt vurdert – de gode er brukt, mens dårlig, utførte funksjoner har blitt laget bedre eller droppet. 

Verktøyet er laget etter WYSIWYG-prinsippet (What You See Is What You Get), og har en rekke forskjellige funksjoner, som bilder, videoer, interne og eksterne artikler, CTA, bokser med kilder og mye mer.

Vi tok en prat med Tor H. Mattland, hjernen bak CON-TEXT. Han er opptatt av at alt skal være mulig og bare fungere. Skulle noen foreslå nye funksjoner eller endringer, fikser han dette med glede i løpet av kort tid. Tor brenner virkelig for CON-TEXT!

Hva er målet med CON-TEXT?

    –    Målet er at publiseringsverktøyet skal være det beste verktøyet i verden for å få innhold ut på Internett. CON-TEXT er intuitivt, og de aller fleste PC/Mac-vante klarer å legge inn tekst og annet innhold etter bare én time med opplæring. Nybegynnere kan enkelt lage innhold som ser bra ut, svarer Tor H. Mattland.

Hva er du mest fornøyd med i CON-TEXT?

    –   Fleksibiliteten i systemet, som er veldig skalerbar. Dette gir oss gode muligheter til å videreutvikle systemet uten å gjøre store endringer. I tillegg er det lett for alle å publisere innhold som ser bra ut, både på desktop og mobil, sier Mattland.

   –   Du har 100 % frihet etter hvor bilder, videoer, artikkelplugger og knapper plasseres på siden, da det er et eget system som tilpasser dette – ingen bilder må klippes og videoer må ikke embeddes eller tilpasses – alt kan legges rett inn, så gjør systemet jobben for deg, legger han til.

For kunder

Før utviklingen startet for rundt 3 år siden, ble kundene spurt om dette kunne være noe de ville ha bruk for. Tilbakemeldingene var positive, og verktøyet samt mange funksjoner ble utviklet etter ønske fra både bedrifter og mediebyråer.

   –   Når vi har produsert en artikkel for en kunde [som blir lagt ut på deres hjemmeside], kan vi, om ønsket, også legge inn artikkelen i CON-TEXT med en Canonical URL. På denne måten publiseres artikkelen også i Boligkanalen og videre på ByggeBolig, men kunden får all SEO-trafikken til sin side. Dette betyr at kundens hjemmeside vises når noen finner artikkelen ved Google-søk, forteller Mattland.

Boligkanalen og ByggeBolig

    –    Boligkanalen er vårt lille «content-hus». I dag er det rundt 850 artikler fordelt i kategorier som har å gjøre med bolig og oppussing. Abonnentene kan fritt bruke artiklene på sine sider, bruke litt av teksten eller omskrive teksten, sier Tor H. Mattland.

Alle artiklene som publiseres i Boligkanalen blir automatisk også publisert på ByggeBolig.no – Norges største diskusjonsforum for boligeiere. Boligkanalen hadde ved nyttår omkring 15 000 sidevisninger, dette har økt til 60 000+ sidevisninger i april.

Prognosesenteret bruker også CON-TEXT for sitt innhold. I tillegg brukes verktøyet til Vi Bygger Bolig. Systemet oppdateres hele tiden og videreutvikles etter hva markedet ønsker og trenger. 

title

Kontakt oss

input field

single button

104


3735
b-20TrueFalse