Influencer-markedsføring er vanligvis en vellykket innsats

Påvirkere har vært brukt i mange år, og her kan du se grunnene til det.

Av 4CastMedia

Karl Erik Thorjussen

4CastMedia

10. mars 2021
Av 4CastMedia

Karl Erik Thorjussen

4CastMedia

10. mars 2021
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210310144614481.jpg?maxwidth=900 https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210310144614126.jpg?maxwidth=2000
Influencer markedsføring 2.jpg Influencer markedsføring - mobil.jpg
0

Det blir mer og mer vanlig å bruke influencere (påvirkere) i innholdsmarkedsføring. Når du får hjelp fra populære påvirkere til å markedsføre innholdet ditt i sosiale medier, når du et mye bredere publikum.

Påvirkerne og deres meninger er også klarert – et samarbeid med dem vil dermed gi merkevarens autoritet et løft. Hvis du raskt vil nå ut til et større publikum, kan du prøve å jobbe med influencere eller til og med mikro-influencere.

Influencerne har vanligvis en hengiven og lojal tilhengerskare som ser opp til dem. Som et resultat, hvis de foreslår eller markedsfører et produkt eller en tjeneste, vil tilhengerne stole på det umiddelbart.

Ikke noe nytt, bare annerledes

Merker/Brands bruker influencere for å få salg på forskjellige måter, og har gjort det i årevis. Allerede før sosiale medier fantes ble offentlige personer og kjente ikoner brukt til å markedsføre produkter og tjenester for å øke salget. Blant annet har Britney Spears og Beyoncé vært sponset av Pepsi og blitt brukt til å påvirke kjøpelyst, men også til å gjøre merkevaren mer kul og hipp. Men dette er også mennesker som kan gjøre feil – Britney Spears mistet eksempelvis sponsorjobben med Pepsi etter hun ble fersket i å drikke fra en Coca-Cola-flaske.

En av de mest kjente influencerne fra gammelt av er julenissen. Hvor mange annonser har du ikke sett med denne trivelige fyren? Han er gudfaren til påvirkerne, og med ham ble det bevist at flott og originalt innhold er konge.

Merkemaskoter har også eksistert i mange år, og slike vil vi se i mange år fremover.

Påvirkere er en ypperlig måte for å introdusere merkevaren din til folk som ellers aldri ville hørt om den. Sørg for at influenceren er aktiv i din nisje, ellers er det ingen vits i partnerskapet.

God investering

Return On Investment (ROI) som du kan forvente av å bruke en influencer er faktisk høy. Å investere i denne markedsføringsstrategien lønner seg, og det koster ikke så mye som tradisjonell markedsføring ville gjort.

Omtrent 80 % av markedsførerne har funnet ut at influencer-markedsføring er en vellykket innsats, noe som er imponerende. Hvis man tilnærmer seg og utfører dette riktig, viser denne markedsføringsmetoden virkelig positive resultater.

Når du vurderer at med riktig planlegging kan du drive trafikk, salg og mye mer, vil du forstå hvorfor innhold er kongen i markedsføringsverdenen.

title

Kontakt oss

input field

input field

MESSAGE BOX

single button

150


2804
b-0TrueFalse
left -1 Falsec-389
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210317130340693.png #FFFFFF